Pan Sponka ve Vim 

Když jsem hledal nějaký návod, jak se zdokonalit v obsluze tohoto editoru, narazil jsem na pěknou animaci, jak by to asi vypadalo, kdyby ve vimu byl pomocník pan Sponka.

Obrázek otevřete kliknutím na "související odkaz"
[ zobrazit záznam ] ( 1007 zobrazení ) trvalý odkaz související odkaz ( 3 / 20652 )
AED - krabička, co zachrání život 

V případě náhlé srdeční zástavy rozhodují minuty. Po cca. pěti minutách již není šance postiženého na přežití bez trvalých neurologckých následků.

Často při takové zástavě dochází k fibrilaci, to je míhání srdečního svalu, které je sice nesmírně energeticky náročné, ale nevede k čerpání krve. Proto je potřeba fibrilaci co nejdříve zastavit elektrickým impulzem z tzv. defibrilátoru a umožnit ním nový start čerpacího cyklu.

Proto se v poslední době začínají objevovat šikovné krabičky zvané Automatizované Externí Defibrilátory. Jedná se o malé počítače, určené pro obsluhu laiky, které pomocí dvou elektrod měří srdeční aktivitu pacienta (EKG) a v případě detekce fibrilace umožňují podat pacientovi defibrilační výboj. Kromě toho prostřednictvím hlasového výstupu a piktogramů zajišťují správnost úkonů první pomoci a to včetně metronomu pro nepřímou masáž srdce...

Tak si říkám, že konečně nějaké rozumné využití elektroniky a počítačů. Vice informací v jedné epizodě seriálu domácí lékař a v archivu AVC SH.
[ zobrazit záznam ] ( 1053 zobrazení ) trvalý odkaz související odkaz ( 3 / 20755 )
O tlačítkách 

Jedna z diskuzí na metrowebu mě přiměla k tomu zamyslet se nad tím, co všechno v dopravních prostředcích musí lidé obsluhovat, a jaké jsou rozdíly mezi jednnotlivými systémy. Sestavil jsem takovou tabulku, týkající se tlačítek na otevírání dveří cestujícími:
vozidlo centrální ovládání místní ovládání
neobjednáno objednáno
metro nic nesvítí zelená svítí zelená bliká
tramvaj zevnitř zelená může a nemusí svítit zelená nesvítí zelená svítí
tramvaj zvenku nic nesvítí zelená svítí (až po odblokování) zelená svítí
vlak ČD (854, 471, 843 a další) není možné zelená svítí (až po odblokování) zelená svítí (stiskem je možné dveře zavřít)

Dá se tedy v podstatě říci, že co systém, to jiné uživatelské rozhraní. A v případě tramvají jde dokonce o jeden systém se dvěma různýma rozhraníma. Jako nejlepší hodnotím asi systém metra, protože v každém okamžiku člověk ví, v jakém stavu se systém nachází a zda je od uživatele požadováno stisknutí, nebo ne.

Rozvněž systém používaný ve vlacích ČD vyhovuje, hlavně vzhledem k jiným specifikům železnice. Co ale nechápu, je systém tramvají. Tam člověk totiž do poslední chvíle neví, jestli se dveře budou otevírat centrálně, nebo místně a kdykoli si může stiskem tlačítka vyžádat otevření dveří a někdy též zastavení v zastávce na znamení. Jenže protože tramvajáci často otevírají dveře centrálně, lidé si pomalu odvykli vůbec něco mačkat, když výsledný efekt je stejně stejný. Až pak jednou naletí, třeba v zastávce ČSAD Smíchov.

Aby toho nebylo málo, liší se od sebe i jednotlivé trasy metra. Zatímo na trase C, kde bylo zavedeno poptávkové otevírání nejdříve, svítí celou cestu zeleně obě strany vlaku, na trase A se chvíli před zastavením rozsvítí tlačítka pouze na té straně, kde se bude vystupovat. No a na trase B svítí tlačítka celou cestu, ale jen na straně, kde se bude vystupovat. Důvod je ten, že vlakový zabezpečovač PA135 na tratí C, se dozví o straně, na které je nástupiště až v okamžiku zastavení. Zabezpečovač SOP2P na trati A se to dozví o něco dříve, takže teprve poté, co se to dozví, rozsvítí příslušné dveře. No a zabezpečovač ARS na trati B neví o dveřích vůbec nic, a tak je svit té které strany určen přepínačem Dveře levé/pravé u strojvedoucího.

Chtělo by to všechny tyhle odlišnosti setřít. Navrhoval bych nastavit všude systém tak, jako je na trati C metra. Ten je totiž bez sebemenších problémů použitelný i pro ostatní tratě a dokonce i pro tramvaje (z obou stran). Napadá mě jen možný problém u tramvají, neboť možná ani tramvaj neví, zda budou dveře otevírané centrálně, nebo místně; záleží na tom, které tlačítko řidič po zastavení stiskne...
[ zobrazit záznam ] ( 2912 zobrazení ) trvalý odkaz ( 3 / 15563 )
Blog v novém 

Protože zase přestaly fungovat komentáře u nanobloggeru, rozhodl jsem se, že se poohlédnu po něčem novém. A našel jsem. Balík se jmenuje Simple PHP Blog. A dokonce nepotřebuje databázi!

Formát vstupu je podobný pseudo-html jazyku, jaký se používá u phpBB diskuzních fór, kromě toho je možné vkládat přímo HTML kód.

S trochou kouzlení v PHP se mi dokonce nakonec podařilo vyřešit, že permanentní odkazy do starého blogu se transparentně přesměrují na odpovídající článek v novém blogu.

Bohužel jsem v této souvislosti opět změnil URL blogu. Doufejme, že už opravdu naposled :-)
[ zobrazit záznam ] ( 5400 zobrazení ) trvalý odkaz související odkaz ( 3 / 26006 )
Příběh dvou baterií 

Povím vám příběh o tom, kterak můj notebook k baterii přišel. A není to věru nijak jednoduchý příběh. O tom, kterak se mnou vyběhl prodejce s baterií při reklamaci, jsem tu už psal. Takhle příběh pokračuje:

Když jsem vzdal veškerou snahu získat z prodejce pořádnou baterii, poohlédnul jsem se po nové. Prvním iteračním krokem bylo hledání výrazu "Baterie do notebooku" Googlem. Výsledkem bylo několik obchodů, kde nabízeli originální baterii od firmy Compaq za cenu kolem 4700 Kč. V několika dalších iteračních krocích jsem narazil na neoriginální, nebo repasované baterie za cenu o cca. 1000 Kč nižší. Nakonec jsem se dostal až k internetovému obchodu Kabelmánie.cz který nabídl neoriginální baterii s kapacitou o 20% vyšší než originální za cenu 2400 Kč včetně DPH. Objednal jsem ji a druhý den už u mne zvonila PPL.

Baterii jsem připojil, nabil, vybil (tím se zkalibrovala) a začal znovu nabíjet. Po půlhodině se nabíjení náhle zastavilo a zpod notebooku se začal linout proužek tmavého štiplavého dýmu. Ihned jsem notebook odpojil a otočil. Pod roztaveným krytem byl vidět drát, rozžhavený do červena. Baterie pro jistotu letěla z okna, neboť jsem nevěděl, zda ještě nebude následovat exploze. S odstupem času si myslím, že požár baterie byl způsoben porušením izolace vnitřního drátu vlivem tepla, čímž se tři Li-Ion články dostaly do zkratu. No a nahromaděná enegie se prostě uvolňovat musí.

Ten samý den, co baterka přišla, jsem ji odnesl zpět na poštu a odeslal k reklamaci. Poště trvalo doručení do Brna dva pracovní dny. Obchodník věc promptně vyřešil a ten samý den, co baterii přijal, odeslal novou. Přišla tedy celkem šestý den po první.

Těšil jsem se, že problém je vyřešen a pohroma se opakovat nebude. Baterii jsem tedy připojil, adaptér taky a asi 4 hodiny jsem baterii nabíjel. Jaké bylo překvapení, když po odpojení adaptéru notebook okamžitě chcípnul. Zkoušel jsem to ještě několikrát, se stejným výsledkem. Druhý den jsem baterii opět poslal (my angličani tomuto říkáme doslova "To ping-pong with the battery" :-) ). Protože mi prodejce slíbil, že opět zašle novou bateri obratem, připlatil jsem na poště 10 Kč za službu Pilně, která zaručuje doručení do třetího dne. A druhý den mi prodejce píše, že baterie už přišla, ale on si nevšiml, že už mu baterie došly a tak nemá, co odeslat zpět.

V tuto chvíli jsem se rozhodl rozebrat baterii starou. Uvnitř na mne číhaly čtyři válcové Li-Ion články od firmy Sony. Přesně takové mají v sortimentu GM Electronic za 204 Kč. A napětí na článcích byla 4,2 ; 4,2 ; 4,2 a 0 voltů. Tak jsem nakonec zkusil koupit jeden článek a nahradit jím ten vadný. Nejdřív to vypadalo, že to fungovat nebude, pak zas, že ano - ukázalo se totiž, že ostatní články jsou dost přebité a počítač uvnitř baterie to dost znervózňuje. Po vybití někam doprostřed to začalo chodit.

Tak jsem dnes napsal do Kabelmánie, zda by byli ochotni odstoupit od slouvy. Obratem mi obchodník odpověděl, že to není problém. A taky že ne. Během týdne jsou peníze zpět na účtu. Tenhle Internetový obchod má ode mne jedničku s hvězdičkou.
[ zobrazit záznam ] ( 879 zobrazení ) trvalý odkaz související odkaz ( 3 / 11385 )

<<První <Zpět | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | Další> Poslední>>