Rozhraní pro GPS firmy Garmin 

Dostal se mi do ruky ruční GPS přijímač Garmin eTrex Legend. Je to ten model co rozdává firma Mountfield, když nakoupíte za určitou částku. Přístroj má na sobě 4 kontakty, pomocí kterých ho lze propojit s PC a používat ve spolupráci s libovolnými mapovými podklady. Podporuje jak protokol Garmin, tak i NMEA, což je de facto standard přenosu GPS dat (4800bps 8N1, ASCII formát, každá informace uvozena znakem $)
Protože jsem k přístroji měl k dispozici orig. kabel, proměřil jsem ho. Šlo o normální RS232 kabel, dokonce bez jakékoli elektroniky - ani MAX232!

Označíme-li piny zleva 1-4, je zapojení následující:
pin GPS pin DB-9F význam
1 NC možná vstup pro napájení z USB
klíč
2 3 Rx(GPS) - Tx(RS232)
3 2 Tx(GPS) - Rx(RS232)
4 5 Ground

Jinak tento GPS přístroj bych nikdy za cenu 7500 Kč nekoupil, protože má černobílý displej, nedokáže pořádně navigovat a jste závislý na jednom dodavateli mapových podkladů, které jsou navíc licencovány na jeden konkrétní přístroj.

To už je lepší podívat se po nějakém PDA s navigací.
[ zobrazit záznam ] ( 958 zobrazení ) trvalý odkaz související odkaz ( 3 / 11374 )
Pan Sponka ve Vim 

Když jsem hledal nějaký návod, jak se zdokonalit v obsluze tohoto editoru, narazil jsem na pěknou animaci, jak by to asi vypadalo, kdyby ve vimu byl pomocník pan Sponka.

Obrázek otevřete kliknutím na "související odkaz"
[ zobrazit záznam ] ( 966 zobrazení ) trvalý odkaz související odkaz ( 3 / 10722 )
AED - krabička, co zachrání život 

V případě náhlé srdeční zástavy rozhodují minuty. Po cca. pěti minutách již není šance postiženého na přežití bez trvalých neurologckých následků.

Často při takové zástavě dochází k fibrilaci, to je míhání srdečního svalu, které je sice nesmírně energeticky náročné, ale nevede k čerpání krve. Proto je potřeba fibrilaci co nejdříve zastavit elektrickým impulzem z tzv. defibrilátoru a umožnit ním nový start čerpacího cyklu.

Proto se v poslední době začínají objevovat šikovné krabičky zvané Automatizované Externí Defibrilátory. Jedná se o malé počítače, určené pro obsluhu laiky, které pomocí dvou elektrod měří srdeční aktivitu pacienta (EKG) a v případě detekce fibrilace umožňují podat pacientovi defibrilační výboj. Kromě toho prostřednictvím hlasového výstupu a piktogramů zajišťují správnost úkonů první pomoci a to včetně metronomu pro nepřímou masáž srdce...

Tak si říkám, že konečně nějaké rozumné využití elektroniky a počítačů. Vice informací v jedné epizodě seriálu domácí lékař a v archivu AVC SH.
[ zobrazit záznam ] ( 1007 zobrazení ) trvalý odkaz související odkaz ( 3 / 10840 )
O tlačítkách 

Jedna z diskuzí na metrowebu mě přiměla k tomu zamyslet se nad tím, co všechno v dopravních prostředcích musí lidé obsluhovat, a jaké jsou rozdíly mezi jednnotlivými systémy. Sestavil jsem takovou tabulku, týkající se tlačítek na otevírání dveří cestujícími:
vozidlo centrální ovládání místní ovládání
neobjednáno objednáno
metro nic nesvítí zelená svítí zelená bliká
tramvaj zevnitř zelená může a nemusí svítit zelená nesvítí zelená svítí
tramvaj zvenku nic nesvítí zelená svítí (až po odblokování) zelená svítí
vlak ČD (854, 471, 843 a další) není možné zelená svítí (až po odblokování) zelená svítí (stiskem je možné dveře zavřít)

Dá se tedy v podstatě říci, že co systém, to jiné uživatelské rozhraní. A v případě tramvají jde dokonce o jeden systém se dvěma různýma rozhraníma. Jako nejlepší hodnotím asi systém metra, protože v každém okamžiku člověk ví, v jakém stavu se systém nachází a zda je od uživatele požadováno stisknutí, nebo ne.

Rozvněž systém používaný ve vlacích ČD vyhovuje, hlavně vzhledem k jiným specifikům železnice. Co ale nechápu, je systém tramvají. Tam člověk totiž do poslední chvíle neví, jestli se dveře budou otevírat centrálně, nebo místně a kdykoli si může stiskem tlačítka vyžádat otevření dveří a někdy též zastavení v zastávce na znamení. Jenže protože tramvajáci často otevírají dveře centrálně, lidé si pomalu odvykli vůbec něco mačkat, když výsledný efekt je stejně stejný. Až pak jednou naletí, třeba v zastávce ČSAD Smíchov.

Aby toho nebylo málo, liší se od sebe i jednotlivé trasy metra. Zatímo na trase C, kde bylo zavedeno poptávkové otevírání nejdříve, svítí celou cestu zeleně obě strany vlaku, na trase A se chvíli před zastavením rozsvítí tlačítka pouze na té straně, kde se bude vystupovat. No a na trase B svítí tlačítka celou cestu, ale jen na straně, kde se bude vystupovat. Důvod je ten, že vlakový zabezpečovač PA135 na tratí C, se dozví o straně, na které je nástupiště až v okamžiku zastavení. Zabezpečovač SOP2P na trati A se to dozví o něco dříve, takže teprve poté, co se to dozví, rozsvítí příslušné dveře. No a zabezpečovač ARS na trati B neví o dveřích vůbec nic, a tak je svit té které strany určen přepínačem Dveře levé/pravé u strojvedoucího.

Chtělo by to všechny tyhle odlišnosti setřít. Navrhoval bych nastavit všude systém tak, jako je na trati C metra. Ten je totiž bez sebemenších problémů použitelný i pro ostatní tratě a dokonce i pro tramvaje (z obou stran). Napadá mě jen možný problém u tramvají, neboť možná ani tramvaj neví, zda budou dveře otevírané centrálně, nebo místně; záleží na tom, které tlačítko řidič po zastavení stiskne...
[ zobrazit záznam ] ( 2872 zobrazení ) trvalý odkaz ( 3 / 8529 )
Blog v novém 

Protože zase přestaly fungovat komentáře u nanobloggeru, rozhodl jsem se, že se poohlédnu po něčem novém. A našel jsem. Balík se jmenuje Simple PHP Blog. A dokonce nepotřebuje databázi!

Formát vstupu je podobný pseudo-html jazyku, jaký se používá u phpBB diskuzních fór, kromě toho je možné vkládat přímo HTML kód.

S trochou kouzlení v PHP se mi dokonce nakonec podařilo vyřešit, že permanentní odkazy do starého blogu se transparentně přesměrují na odpovídající článek v novém blogu.

Bohužel jsem v této souvislosti opět změnil URL blogu. Doufejme, že už opravdu naposled :-)
[ zobrazit záznam ] ( 5351 zobrazení ) trvalý odkaz související odkaz ( 3 / 14807 )

<<První <Zpět | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | Další> Poslední>>