Do Ostružné byla naplánována cesta z Prahy rychlíkem 757, který dostal od KDU-ČSL přiléhavý název Klidná síla. To proto, že nikam nežene. A tak ti chytřejší vyjeli vlakem z Prahy o hodinu déle a v Letohradu Klidnou sílu v klidu dostihli. Já, protože jsem cestoval z Liberce, jsem klidnou sílu dostihl o něco dříve, v Hradci králové. Za cestu dlouhou 266 km bych jako obyčejný smtrelník býval zaplatil vskutku neobyčejných 294 Kč, naštěstí už nám nastalo léto a s ním obchodní nabídka Junior Pas - Léto, kde za pomoci průkazu, který stojí 100 Kč je možné si koupit jízdenku na stejnou vzdálenost za 127 Kč, tedy už na první cestě jsem "ušetřil" 64 Kč. A navíc jsem dostal šanci cestovat levně vlakem celé léto

Celý kurz probíhal docela příjemně, možná taky proto, že člověk nepříjemné události rychleji zapomíná a nakonec možná i proto, že po prvním, zahřívacím výletě jsem byl tak vyčerpán, že jsem na příští výlety dostával jednodušší trasy

Za dobu kurzu jsme celkem 5x jeli na trati 292 v úseku Ostružná - Jeseník, povětšinou motorovými vozy, kde mne překvapily moderní vozy řady 843, které byly zapojeny i do souprav 843 + 043 + 943, tedy motorový vůz, vlečný vůz a řídicí vůz (vlečný vůz se stanovištěm pro dálkové řízení lokomotivy při zpětném pohybu), takže taková souprava tvořila něco jako "motorový ešus", tedy motorovou verzi příměstské elektrické soupravy 471, která je poskládána obdobně. Kromě toho jsme jeli ještě jedním vyloženě historickým vozem, jehož číselné označení si nepamatuju, nicméně kličky pro ovládání oken ve mně vyvolaly zvláštní prazážítky.
Cesta domů byla poněkud spletitá, takže nejprve jsem z Ostružně přes Hanušovice dojel do Zábřehu na Moravě, kde jsem přeskočil na rychlík směr Praha. No a v Pardubicích jsem z rychlíku na Prahu přeskočil do rychlíku na Liberec. Jenže má cesta do Liberce nevedla, vedla z Hradce králové po trati 032 směrem na Trutnov, do zástávky Řešetova Lhota.
Byl jsem tu někdy před třemi lety a fascinovalo mne tehdy, že v téhle zastávce je stále obsluha, která strahuje a zvedá závory a mezi tím si krátí čas prodejem jízdenek, které vypisuje ručně. Tehdy to nebylo ještě zas tak neobvyklé, protože ručně psané jízdenky vydával každý průvodčí. Dnes, kdy je každý průvodčí vybaven POPem, nebo MOPem


Do téhle zastávky mě dovezl rekonstruovaný motorový vůz řady 854, který na rozdíl od 843 nemá ještě v provozu řídicí vůz 954, ani vlečně vozy 054, takže se musí otáčet a přivěšují se k němu vozy 053. Odsud jsem po čase cestoval přes Pardubice koridorem do Prahy, Holešovic, kde jsem svou vlakovou cestu prozatím ukončil.
No a za odměnu, že jste dočetli až sem, tu mám ukázku psané jízdenky:
