Hurá léto, bakalářka, IMAX a jazykový koutek 

Už jsem se dlouho nevěnoval tomuto blogu, takže věřím, že všichni pravidelní čtenáři, co podobně jako já netuší, co to je RSS, už dávno zapomněli, že vůbec existuje.

Pro ty ostatní se pokusím shrnout, co se v poslední době děje. Začnu takovým dejá-vu. Koncem června jsem se totiž opět vydal na turistický kurz do Jeseníků s tím, že nám konečně ukážou kompletní přečerpávací vodní elektrárnu Dlouhé stráně. Namísto toho jsme letos neviděli ani kousek elektrárny, neb je zavřená z důvodu rekonstrukce a exkurze se neprovádějí. I přes to jsem si kurz dost užil, neb jsme se tam sešli pořádná Linuxová parta a hodinu po příjezdu do penzionu už nám fungovalo GPRS/EDGE připojení k Internetu, distribuované prostřednictvím Wi-Fi sítě s názvem "FELaci" :)

Kromě počítačových zážitků došlo i na pár dopravních, jako například jízda "samoobslužným" vlakem ze Starého Města do Hanušovic po trati 294, kde jsem dokonce překonal sociální fóbii a poprosil strojvedoucího, zda by mě nesvezl na předním stanovišti vlaku 810, čemuž nakonec strojvedoucí i vyhověl :) Tento vlak byl navíc zvláštní tím, že byl vybaven hlásičem zastávek, tlačítkem pro obsluhu zastávek na znamení (což byly všechny zastávky na trase), a označovacím strojkem, stejným, jako se používá v Pražské Intergrované Dopravě.

Také na kurzu došlo k pár drsným chvílím, to když jsem u jakýchsi vodopádů ztratil veškeré osobní doklady. Naštěstí jsem si toho poměrně brzy všiml a když jsem se vrátil, byly na místě a dokonce i na suchu. Ten samý den se také přihodilo, že kolega z pokoje kdesi na cestě vytrousil klíče od pokoje. Když pak majitelé penzionu vypočetli, kolik peněz budou ty ztracené klíče stát, nasedli kolegové do auta a po najetí asi 90 km se jim povedl výkon, srovnatelný s nalezením jehly v kupce sena - klíče našli.

Jako tradičně jsem se po kurzu vydal do zastávky Řešetova Lhota. Na rozdíl od loňska už zde stojí automatický železniční přejezd se závorami a zastávka tak zeje prázdnotou. Bývalou obsluhu zastávky připomíná už jen zvonek na stěně drážního domku, který dodnes zazvoní, když je ze sousedních stanic vypraven vlak. Na železničním přejezdu je zvláštní, že pro detekci vlaků nepoužívá kolejové obvody, ale počítače náprav. Takže při budování přejezdového zabezpečovacího zařízení nebylo nutné do koleje vkládat nové izolované styky kolejnic.

Protože mě už tížilo svědomí, že jsem ještě pořádně nezačal pracovat na bakalářské práci, kterou musím koncem srpna odevzdat, vydal jsem se zanedlouho z Řešetovy Lhoty domů a začal pilně pracovat :) Mezitím mi v Praze unikla oranžová "HURÁ" revoluce v dopravním podniku, která jak to tak vypadá, nadělala víc škody, než užitku. Fundovaně o tom vypráví Martin Šubrt ve svém blogu, který si tímto u mě získal místo v kolonce "Odkazy".

Nakonec jsem se minulý víkend do Prahy vydal. Navštívil jsem IMAXovou verzi nejnovějšího filmu s Harrym Potterem. A musím říct, že jsem byl mile překvapen. Po propadáku v podobě čtvrtého dílu autoři ukázali, že dokážou i tlustší knihu nacpat do stejně dlouhého filmu, aniž by se divák musel cítit okraden, či celý film letěl jako rychlík. Navíc závěrečná asi 15 minutová sekvence byla převedena do trojrozměrného formátu a to teprve stálo za to.

Pak jsem se taky vydal do Plzně, neboť jsem už nemohl vydržet zvědavost, jaké je svezení s Astrou a jak je provedeno křížení tramvajové a trolejbusové dráhy. A objevil jsem i tramvaj, kterou jsem ke svému úžasu nemohl otypovat. Jednalo se o typ K3R-NT, vzniklý ze dvou vozů T3 přidáním nízkopodlažního neseného článku. Musím říct, že ta tramvaj na mě udělala docela velký dojem.

A na závěr jazykový koutek - jsou následující věty správně? Pokud ne, jak je napravit?
  • Urychlete prosím výstup a nástup do soupravy.
  • Žádáme cestující, aby pro příchod a odchod k vlakům na prvním nástupišti, použili nadchod. Přecházení přes koleje je zakázáno.

Komentáře

Pro tento záznam nejsou komentáře povoleny.