Jak jsem naletěl 


EDIT: Na základě žádosti od jednatelů dotčené firmy jsem z článku odstranil její identifikační údaje. Problémy byly způsobeny zaměstnancem, který ve firmě již nepracuje, proto není vhodné nadále poškozovat jméno firmy.

Bylo to tak: Nastala polovina května, dovršil jsem věku 21 let a přemýšlel, za co utratím prospěchové stipendium. Chtěl jsem si koupit nějaký malý (jak cenou, tak i velikostí) notebook. Po několika týdnech hledání padl výběr na model Compaq Evo N410C. A začal jsem hledat, kde by takový počátač měli. Po několika e-mailových dotazech jsem zjistil, že tento model je toho času kompletně rozebrán, tak jsem se musel poohlédnout po levnějším bratříčkovi, modelu N400C. Jeden takový, za bezkonkurenční cenu kolem 7000 Kč jsem našel právě ve firmě (odstraněno). A ještě jsem k němu vzal přídavnou baterii, protože stála jenom 400 Kč a měla prodloužit výdrž o nějakou tu hodinu.

Chvíli po nákupu nastala euforie. Ta skončila až v Praze na koleji, kde jsem zjistil, že přídavnou baterii notebook nedetekuje a tedy ani nenabíjí ani nevybíjí. No co, 400 Kč pryč, stane se. Druhý den jsem začal s instalací počítače. Dostal jsem se až do bodu, kde je potřeba připojit se na síť. Jaké bylo překvapení, když síťová karta, která ještě v prodejně fungovala, najednou zmizela z PCI sběrnice. To už jsem byl naštvaný víc. Vrchol přišel třetí den, kdy přestala psát cca. polovina kláves na klávesnici a to včetně tlačítka Enter.

Přesně týden po nákupu jsem počítač odnesl na reklamaci. Aby se předvedl pořádně, tak v prodejně ani nenajel BIOS :-). Čekal jsem, že při tolika závadách najednou okamžitě vrátí peníze. Nestalo se tak. Notebook si převzali s tím, že se na něj technik podívá. Ze zákonné lhůty 30 dnů uplynulo 29 dnů, když mi přišel mail, že reklamace byla vyřízena a počítač opraven. To bylo koncem června. Pár dní poté mi ještě zavolal technik a zeptal se, zda jsem notebook odevzdal do reklamace i s dockem. V tu chvíli jsem začínal mít drobné podežření, že všechno není tak, jak by mělo.

Když jsem šel reklamaci vyzvednout, řekl jsem si, že počítač před převzetím důkladně vyzkouším. Tak jsem zkusil, zda funguje celá klívesnice, zda se na PCI sběrnici nachází síťová karta a zda je detekována přídavná baterie. Všechno chodilo jak má, až na přídavnou baterii, která měla uražený jeden kontakt a tak vůbec nefungovala. Obchodník se omlouval, že se asi kolega spletl a promptně přinesl přídavnou baterii jinou. Pak vše chodilo, jak má.

Až doma jsem zjistil další zajímavé skutečnosti: Na horní straně byla samolepka s nápisem: "Chybí šroubky (pod plombami nebyly)". Dále síťová karta sice byla na PCI slotu, ale po připojení kabelu se vůbec nic nestalo, takže konečný efekt byl stejný. No a nakonec jsem zjistil, že vnitřní baterie notebooku není to, co bývala. Ještě před reklamací udržela počítač v chodu cca. hodinu, po návratu z reklamace už neudržela ani sekundu.

Závadu síťové karty jsem nakonec opravil kouskem papíru, ovšem závada baterie mne docela naštvala, neboť nová baterie stojí kolem 4500 Kč, to je polovina ceny celého počítače. Tak jsem poslal baterii zpět s průvodním dopisem, ve kterém jsem prodejce požádal o výměnu baterie za původní. Po 25 dnech se baterie vrátila s tím, že prý k žádné záměně nedošlo.

Finální krok byl učiněn včera, když jsem do (odstraněno) jel osobně, abych prodejce donutil vyzkoušet jinou baterii, abych měl jistotu, že závada je v baterii a ne v počítači. Přesto, že jsem si několik hodin předem domluvil schůzku telefonicky, v obchodě na mne koukali, jako bych spadnul z višně. Když jsem jim vysvětlil, co mám za problém, odpověď zněla: "A co jako po nás chcete?". Úplně mne ale reklamační technik dorazil, když řekl: "To už jste asi 8. člověk, který si stěžuje, že jsme něco vyměnili. Ale proč bychom něco takového dělali?". Na mou otázku, jak je tedy možné, že baterie před reklamací fungovala a teď nefunguje, však nebyl s to odpovědět.

Ve vší asertivitě jsem sbalil své věci a odešel. S baterií jsem se rozloučil; udělám jí někde pohřeb... nebo radši ne, přeci jen je určitě toxická....
(Poslední věta byla odstraněna)
Ondřej Caletka 

Na žádost firmy jsem se souhlasem přispěvatelů odstranil jejich příspěvky z diskuze.

Komentáře

Pro tento záznam nejsou komentáře povoleny.